W części drugiej dzieci doskonaliły zdolność komunikowania własnych uczuć i słuchania innych.  

Dowiedziały się od Pana Johnsona, że „ …słuchanie innych jest trudne. Jeżeli chcemy, aby inni nas słuchali, musimy też ich słuchać”. W czasie wykonywania ćwiczeń  uczyły się, jak można powiedzieć innym, co myślimy i jak się czujemy, gdy jesteśmy w trudnej sytuacji. Uczyły się do kogo powinny zwrócić się o pomoc i w jaki sposób o nią prosić.

W części trzeciej dzieci kształtowały umiejętność nawiązywania przyjaźni oraz radzenia sobie z odrzuceniem i samotnością. Wykonały kukiełkę swojego przyjaciela oraz kwiat przyjaźni, na, którego płatkach zapisały przykłady rozwiązywania konfliktów. Propozycje dzieci to: przytulanie, rozmowa, dawanie prezentu, mówienie miłych rzeczy, przepraszanie. Uczniowie zrozumieli słowa mamy Lili że „przyjaźnić mogą się z wieloma osobami”.

                                                                         

                                                                                                 Maria Łapińska