Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskim  projekcie „Młodzi głosują” organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Celem programu  jest  zwiększenie świadomości obywatelskiej wśród młodzieży i zachęcenie jej do aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym, w tym do świadomego udziału w wyborach w życiu dorosłym.

W  naszej  szkole  w  ramach  lekcji  wiedzy  o  społeczeństwie  zostały  przeprowadzone  zajęcia  na  temat  procesu  wyboru prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, jego kompetencji oraz roli w państwie. Uczniowie zastanawiali się również, dlaczego udział w wyborach jest nie tylko prawem każdego obywatela, ale także jego powinnością. 

Następnie została przeprowadzona akcja  zachęcająca młodzież do udziału w szkolnym głosowaniu. W szkole pojawiły się plakaty informujące o wyborach. Należy podkreślić, iż przedsięwzięcie „Młodzi głosują" stanowi akcję edukacyjną, dlatego realizowane jest według zasad neutralności politycznej, bez wszelkich działań o charakterze agitacji wyborczej na terenie szkoły.

Szkolna Komisja Wyborcza 9 maja 2025 roku przeprowadziła  symulację młodzieżowych wyborów prezydenckich. Uczniowie klas szóstych, siódmych i ósmych  oddawali swoje głosy według procedur obowiązujących podczas prawdziwych wyborów. Komisja wyborcza przeliczyła glosy i sporządziła protokół. Szkolne wyniki głosowania zostały przesłane do Centrum Edukacji Obywatelskiej, które opublikuje ogólnopolskie wyniki 19 maja bieżącego roku.  

Szklona symulacja wyborów prezydenckich miała na celu pokazanie naszym uczniom, jak przygotować się do wyborów oraz jak poprawnie oddać głos, tak, aby był on ważny. Dla większości młodzieży  było  to  pierwsze  doświadczenie  udziału  w  podjęciu  hipotetycznej  decyzji,  która  może  wpłynąć  na  losy   naszego  państwa. Każdy  z uczniów musiał zastanowić się, któremu z kandydatów chce powierzyć prawo pełnienia funkcji prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, co jest korzystne dla niego, jak i dla innych obywateli.

Realizacja programu „Młodzi głosują” dostarczyła uczniom naszej szkoły podstawowej wiedzy obywatelskiej oraz  umożliwiła  poznanie zasad przeprowadzania demokratycznych wyborów.  Projekt miał także na celu pokazanie, że demokracja zaczyna się od świadomości i aktywności obywatelskiej.  Choć  uczniowie nie posiadają  jeszcze  czynnego prawa  wyborczego, rozumieją, że ich głos – nawet symboliczny – ma znaczenie, a udział w życiu publicznym zaczyna się już dziś.