Po raz kolejny w naszej szkole w kwietniu obchodziliśmy Miesiąc Świadomości Autyzmu lub  Miesiąc Akceptacji Autyzmu (do tej nazwy zachęcają niektóre organizacje pracujące z ludźmi znajdującymi się w spektrum autyzmu).


                                                                                                                                              

Oglądając prezentacje przesłane wychowawcom przez nauczycielki współorganizujące kształcenie, uczniowie mogli dowiedzieć się, czym jest autyzm i jak odbierają świat ludzie znajdujący się w spektrum.  Temat bardzo zainteresował uczniów. W wielu klasach odbyły się później moderowane dyskusji. Na korytarzach szkolnych pojawiły się tematyczne gazetki, a na  drzwiach prowadzących do poszczególnych sal- niebieskie puzzle- symbol autyzmu. Dlaczego puzzle? Są symbolem unikalności i różnorodności, ponieważ każdy element układanki jest inny, a razem tworzą spójną całość. Dlaczego niebieskie? Jeszcze niedawno uważano, że autyzm dotyczy głównie chłopców- był diagnozowany u nich niemal cztery razy częściej niż u chłopców. Kolejnym działaniem, którego celem było wzbudzenie u uczniów empatii dla odmienności, było „Wspólnie na niebiesko”. W jego ramach zaproponowano uczniom, aby w każdy piątek kwietnia zakładali niebieskie ubranie lub posiadali w widocznym miejscu niebieski element. 9 kwietnia odwiedzili naszą szkołę terapeuci z Ośrodka szkolno- terapeutyczno- opiekuńczego dla dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu w Białymstoku oraz KTA oddział Białystok. Przeprowadzili zajęcia w dwóch klasach- II i VI. Podsumowaniem Miesiąca Świadomości Autyzmu były rebusy i quizy, które chętni uczniowie mogli rozwiązywać na jednej z długich przerw.

Nauczyciele współorganizujący kształcenie