Projekt edukacyjny „Zabierz kolegę /koleżankę z zagranicy w podróż po najpiękniejszych zakątkach Polski” – wcielimy się w role reporterów, wyruszymy w wirtualną podróż w Polskę, by pokazać piękno naszego kraju. Stwórz wirtualną podróż po Polsce (prezentację multimedialną),opisz najładniejsze miejsca w Polsce.
Prezentacje prosimy wysyłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Termin: do 22 maja 2020 r.
Cel projektu;
Wykonanie przez uczniów prezentacji multimedialnych dotyczących walorów przyrodniczych wybranych regionów geograficznych Polski w języku polskim i angielskim. Prace zostaną przesłane do zaprzyjaźnionej szkoły w Nairobi.
Zasady wykonania prezentacji multimedialnej
- Każdą prezentację powinien rozpoczynać slajd tytułowy zawierający temat prezentacji, imiona i nazwiska autorów oraz datę jej przedstawienia.
- Slajdy powinny być czytelne – należy zastosować właściwe proporcje między ilością tekstu a ilością materiału ilustracyjnego (liczbą zdjęć, rysunków, schematów itp.).
- Tekst prezentacji powinien składać się przede wszystkim z haseł, a nie z rozbudowanych opisów. (w języku polskim i angielskim)
- Prezentacja powinna być czytelna i atrakcyjna graficznie – należy konsekwentnie stosować wybrane oznaczenia, kolory oraz wielkości i rodzaje czcionek.
- Prezentacja powinna zawierać zakończenie w formie podsumowania, np. w postaci sentencji czy cytatu.
Przykładowe treści, które powinny zostać zawarte w prezentacji multimedialnej (w języku polskim i angielskim)
- Położenie regionu geograficznego.
- Walory przyrodnicze regionu geograficznego – cechy środowiska przyrodniczego, obszary chronione.
- Walory historyczne regionu geograficznego, np. zabytki i miejsca pamięci narodowej.
- Walory kulturowe – tradycje, obyczaje, folklor.
- Turystyka w regionie – infrastruktura turystyczna, atrakcje turystyczne, np. ścieżki rowerowe, szlaki turystyczne, trasy narciarskie, kąpieliska.
Cele szczegółowe projektu edukacyjnego:
A – Uczeń zna:
- walory środowiska przyrodniczego oraz walory kulturowe wybranych regionów geograficznych Polski,
- nazwy obszarów i obiektów chronionych znajdujących się w wybranych regionach geograficznych Polski,
- najciekawsze zabytki i muzea znajdujące się w wybranym regionach geograficznych Polski,
- Podnoszenie sprawności językowych do poziomu zapewniającego swobodne porozumiewanie się w języku obcym
- • Poszerzanie zasobu słownictwa, jakim dysponują uczniowie
B – Uczeń potrafi:
- samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje dotyczące wybranych regionów geograficznych Polski,
- przedstawić w formie prezentacji multimedialnej walory turystyczne wybranego regionów geograficznych Polski.
Kształtowanie postaw:
- planowanie własnego działania i organizowanie współpracy z innymi,
- kształcenie umiejętności pracy w zespole,
- rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia,
- samodzielne rozpoznawanie problemów i opracowywanie strategii ich rozwiązywania,
- rozwijanie wrażliwości na piękno i niepowtarzalność wybranych regionów Polski,
- pogłębianie poczucia wspólnoty narodowej,
- wzbudzanie szacunku do polskich tradycji oraz rozwijanie poczucia odpowiedzialności za dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe naszego kraju,
- zachęcanie do uważnej obserwacji zjawisk społecznych i kulturowych oraz zdobywania wiedzy o atrakcyjności turystycznej Polski.
Beata Gawryluk, Barbara Joka, Joanna Chmur, Maria Jabłońska, Anna Kozłowska