„ Moje zawodowe marzenie, moje hobby” – wykonaj prezentację multimedialną, film, plakat, kartę zawodoznawczą (lub zastosuj inną formę ustaloną wcześniej z nauczycielami) na temat zawodowych marzeń, pasji i oczekiwań. Kontakt oraz przesyłanie prac: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Termin: do 22 maja 2020 r.
Drodzy Uczniowie,
przypominamy Wam o realizacji projektu edukacyjnego pt. „Moje zawodowe marzenie, moje hobby”. Jest to projekt międzyprzedmiotowy łączący plastykę i doradztwo zawodowe.
Ze względu na stan epidemiczny i zmianą formy nauczania zdajemy sobie sprawę, że być może nie wszyscy macie taką możliwość, aby nakręcić krótki film (o tym rozmawialiśmy na lekcjach plastyki i doradztwa zawodowego w klasach VII) dlatego też dopuszczamy inne formy realizacji zaplanowanego projektu. Może być prezentacja multimedialna, plakat lub inna forma plastyczna, karta zawodoznawcza, film (lub inne po uzgodnieniu z nauczycielami).
Głównym założeniem projektu jest wzmacnianie własnych zainteresowań poprzez odniesienie i zastosowanie ich w przyszłości, w życiu zawodowym.
Wprowadzenie uczniów w świat życia społecznego i zawodowego poprzez pryzmat własnych marzeń i hobby przyniesie wymierne korzyści w zakresie poszerzania wiedzy o rynku pracy, świecie zawodów, oczekiwaniach pracowników i pracodawców oraz w zakresie samopoznania. Wszystkie działania w ramach realizowanego projektu wzbogacają wiedzę uczniów o malarskich, filmowych i pokrewnych technikach wyrazu artystycznego (np. film, rysunek, elementy graficznych programów komputerowych). Tego rodzaju działania, realizowane w formie projektów edukacyjnych, rozwijają różnorodne formy ekspresji twórczej oraz pobudzają sferę emocjonalną, poprzez angażowanie różnych zmysłów.
Cel główny projektu:
Wykonanie przez uczniów prezentacji multimedialnych, filmu, plakatu, karty zawodoznawczej (lub innej formy ustalonej wcześniej z nauczycielami) na temat zawodowych marzeń, pasji i oczekiwań. Przedstawienie prac na forum, dla większej grupy odbiorców odbędzie się za pomocą narzędzia np. Padlet.
Cele szczegółowe projektu edukacyjnego:
W zakresie wiedzy uczeń:
• zna pojęcia związane z tematyką rynku pracy i zawodu,
• identyfikuje swoje możliwości psychofizyczne i predyspozycje zawodowe,
• widzi zależności pomiędzy zainteresowaniami a wyborem zawodu.
W zakresie umiejętności uczeń:
-
rozwija swoje zainteresowania oraz zna umiejętności niezbędne do wykonywania określonej pracy, zawodu,
-
potrafi samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje,
-
stosuje środki wypowiedzi plastycznej, które wspierają kreatywność i umiejętność twórczego myślenia i wypowiedzi,
-
potrafi przedstawić w formie prezentacji multimedialnych, filmu, plakatu, karty zawodoznawczej (lub innej formy ustalonej wcześniej z nauczycielem) swoje marzenie zawodowe.
W zakresie kształtowanie kompetencji społecznych i postaw uczeń:
-
umie planować własne działania i organizować współpracę z innymi w formie zdalnej,
-
rozwija wyobraźnię i twórcze myślenie.
Metody pracy: działalności praktycznej oraz metody i formy pracy zdalnej: komunikacja poprzez pocztę elektroniczną, media społecznościowe, komunikatory, zamieszczanie informacji i materiałów edukacyjnych na stronie internetowej szkoły oraz poprzez narzędzia TIK, m.in.Padlet.
Formy realizacji: indywidualna lub grupowa
Termin realizacji: od 07.05.2020 do 22.05.2020.
Główne zadania:
Etap |
Formy realizacji zadania |
Termin |
Przygotowawczy/wstępny |
1. Opracowanie programu projektu i harmonogramu działań oraz przedstawienie uczniom. 2. Przedstawienie formy kontaktu i konsultacji z nauczycielami opiekunami projektu. |
Do 7 maja |
Realizacji projektu |
1. Analiza własnych zasobów w odniesieniu do marzeń i zainteresowań zawodoznawczych. 2. Zbieranie informacji dotyczących wybranego zawodu. 3. Wybór formy realizacji (film, zdjęcie, plakat, karta zawodoznawcza, inne... 4.Selekcjonowanie i wybór informacji potrzebnych do tworzenia projektu. 5. Wykonanie (prezentacji multimedialnej, filmu, karty zawodoznawczej, zdjęcia, plakatu lub innej formy pracy) i przesłanie na pocztę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 6. Przydatne linki: http://spacerdokariery.pl/category/zawody/opis-zawodow/ https://www.youtube.com/watch?v=H2zqGUzDiA0 https://porady.pracuj.pl/kariera-i-rozwoj/5-powodow-dla-ktorych-hobby-pomoze-ci-w-karierze/
|
Od 7 maja do 22 maja |
Prezentacji projektu |
Podsumowaniem i zwieńczeniem Waszej pracy będzie prezentacja otrzymanych projektów za pomocą narzędzia np. Padlet. |
Od 22 maja do 29 maja |
Podsumowania projektu i jego ocena |
Ocena projektu będzie obejmowała nie tylko samo wykonanie projektu, ale również wzajemną współpracę w grupach (jeśli projekt był grupowy) i trzymanie się harmonogramu prac. Uczniowie w ramach podsumowania projektu otrzymają ocenę z plastyki i pochwałę do e-dziennika. |
Od 22 maja do 29 maja |
SPODZIEWANE EFEKTY- uczeń:
-
potrafi rozpoznać i nazwać swoje mocne strony, umiejętności, zainteresowania i talenty,
-
jest świadomym planowania swojej ścieżki edukacyjnej oraz kształtowania określonych postaw i zachowań związanych z edukacją zawodową,
-
potrafi wyszukać i selektywnie wybrać aktualną i rzetelną informację edukacyjno-zawodową,
-
umie zastosować różne formy i techniki wypowiedzi artystycznej w swojej pracy.
Realizatorzy: nauczyciel: Małgorzata Czulewicz, Barbara Raczkowska – Bobek
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.