Zajęcia z integracji sensorycznej z elementami logorytmiki prowadzone w ramach projektu Zintegrowany Program Rozwijania Talentów i Kompetencji Kluczowych w Przedszkolach mają na celu wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka poprzez łączenie ruchu, dźwięku i ćwiczeń stymulujących zmysły. Podczas spotkań dzieci wykonują różnorodne aktywności ruchowe, prace plastyczne, zabawy rytmiczne, ćwiczenia słuchowe i oddechowe, które pomagają im lepiej odbierać bodźce, koncentrować się i rozwijać koordynację. Elementy logorytmiki wspierają rozwój mowy – poprzez rytm, muzykę, rymowanki i pracę z głosem. Zajęcia sprzyjają także budowaniu pewności siebie, poprawie motoryki oraz lepszemu funkcjonowaniu w grupie.

Monika Wasiluk


Zajęcia rozpoczęły się krótkim powitaniem w formie rymowanki, która wprowadziła dzieci w pogodny nastrój i zachęciła do wspólnej pracy. Następnie uczniowie określali swój aktualny nastrój, wybierając ilustracje przedstawiające różne emocje. Pomogło to w rozpoznawaniu uczuć oraz budowało otwartą atmosferę do rozmowy.


REALIZACJA PROGRAMU W GRUPACH PRZEDSZKOLNYCH

W Szkole Podstawowej imienia Henryka Sienkiewicza w Choroszczy w listopadzie 2025 roku rozpoczynają się zajęcia w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Talentów i Kompetencji Kluczowych w Przedszkolach BOF”. Dzieci z grup przedszkolnych będą uczestniczyły w zajęciach terapeutycznych Słowa bez barier – zajęcia terapeutyczne z zakresu komunikacji, Moc relacji – umiejętności społeczne w edukacji włączającej, Równowaga zmysłów – wspieranie potrzeb rozwojowych oraz logorytmika w grupie. Nauczyciele będą wdrażać podczas pracy z uczniami różnorodne umiejętności, m.in. wyrażanie emocji, właściwe komunikowanie się, poprawne reagowanie na komunikaty z zewnątrz, słuchanie. Na zajęciach zostanie zastosowany szereg metod i form pracy m.in. drama, zabawy tematyczne, ćwiczenia muzyczno- ruchowe, praca indywidualna i grupowa, zabawy integracyjne w parach i podgrupach. Nauczyciele prowadzący będą wprowadzać ćwiczenia relaksacyjne i wyciszające, które pomogą dzieciom budować koncentrację i uważność.

"Klasa w terenie" to projekt edukacyjny, który przeniósł naukę 1e poza mury szkolnej klasy. To odpowiedź na potrzebę aktywnego, angażującego i praktycznego podejścia do edukacji, które rozwija ciekawość świata, kompetencje społeczne i umiejętności krytycznego myślenia. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach terenowych, które były ściśle powiązane z podstawą programową. W ramach projektu odbył się wyjazd do Muzeum Pamięci Sybiru, Muzeum Kultury Ludowej. Uczniowie między innymi obserwowali chmury, tworzyli prace plastyczne w plenerze, czytali opowiadania pod gołym niebem, tworzyli przyrodnicze mandale. Projekt „Klasa w terenie” pokazał, że nauka poza szkołą może być efektywna, radosna i inspirująca. Dzięki zaangażowaniu uczniów udało się stworzyć przestrzeń do nauki, która naprawdę żyje.